Suggesties / klachten
Indien U ontevreden bent over ons, of indien U suggesties heeft hoe de werking van onze praktijk kan verbeteren, stellen wij het op prijs indien U dit eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor U op te lossen. Suggesties van verbetermogelijkheden kunnen wij aan het team voorleggen en indien mogelijk doorvoeren. In ieder geval wordt U daar dan van op de hoogte gebracht.
U kunt daartoe onderstaand formulier invullen. Wij nemen dan contact met U op.
Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt U uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met U naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat U de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Wij zijn aangesloten bij de onafhankelijke Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE), Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven, telefoon 088 – 0229100 bereikbaar maandag-donderdag tussen 9 en 17 uur. Voor uitgebreide informatie kunt U website www.klachtenhuisarts.nl raadplegen.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist). Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.